afscheid van Sumatra - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu afscheid van Sumatra - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

afscheid van Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

21 Juli 2013 | Indonesië, Bukittinggi

Even een heel kort berichtje. We vertrekken zo naar het vliegveld en ruilen Sumatra in voor Java en voor de geruststelling: we vliegen met Garud en niet zoals eerder vermeld was met Lion Air, een zwarte lijst maatschappij.
Gisteren drie unieke ervaringen gehad. Google maar voor uitleg en toelichting, of wacht tot het volgende verslag.
1. Rafflesia gezien ver verstopt in de jungle
2. kopi Luwak gedronken
3. vliegende honden gespot

• 21 Juli 2013 - 11:36

Maarten:

Geen slechte score drie van die unieke ervaringen,persoonlijk vind ik het wel het meest bijzonder,dat jullie de rafflesia hebben gezien. Was de stank te harden?!

Sumatra afgesloten en nu hectisch en bloedheet Jakarta naar ik aanneem. Jullie gaan vast de sporen van het oude Batavia bekijken en als je dan aan het Taman Fatahilla bent moet je ook even binnen wippen bij cafe Batavia. Volop tempo doeloe, alsof het oude Indie nog steeds bestaat.

Na het groene Sumatra zal het voor jullie vast even wennen zijn om in de drukte van west Java te zitten,maar dat wordt vanaf Bogor allen maar beter.

Als ik de verslagen lees word ik soms lichtelijk sentimenteel en wil ik zelf ook weer gaan.
    Ik kijk alvast uit naar de Javaanse verhalen en wens jullie als steeds heel veel plezier, groet maarten

• 22 Juli 2013 - 16:05

Ina:

Dit zijn wel drie heel speciale ervaringen! (even nagezocht op internet!!). Die bloem is wel heel speciaal hoor. De koffie bijzonder (zullen niet veel mensen kunnen waarderen als ze het verhaal er achter kennen) en de vliegende honden lijken me fantatisch om in het echt te zien.
    Foto's vorige bericht ook mooi! En prachtig verhaal. We leven helemaal mee in het exotische (qua temperatuur gaat dat nu gemakkelijk want hier is het ook 30 - graden - tropisch dus).
    Ben benieuwd naar Java!
    lieve groet, Ina