op weg naar de Bromo - Reisverslag uit Kalisoro, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu op weg naar de Bromo - Reisverslag uit Kalisoro, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

op weg naar de Bromo

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

29 Juli 2013 | Indonesië, Kalisoro

Aangezien we hier in Indonesie door het leven gaan als miljonair (dat moet ook wel want een flesje bier kost al gauw Rp. 50.000!!), besloten we om voor de dansvoorstelling VIP plaatsen te boeken. Dat avondje ging ons meer dan een miljoen kosten, maar dan heb je ook wat!

Buffet stond klaar, met op de achtergrond de verlichte Prambanan. werkelijk fantastisch.

Wij werden persoonlijk naar onze plaatsen gebracht. Vooraan, geen hard stenen stoeltje, maar een ruime lederen fautteuil.
Met een presentje in een keurig tasje.
En natuurlijk een hapje en drankje in de pauze en een speciale VIP WC, dat was wel fijn ;-)

De voorstelling was schitterend. Mooie kostuums, aparte dans en het was een waar spektakel! We hebben genoten! Op een gegevn moment stond het hele decor in de fik. Maar dat hoorde erbij!

En we hebben ook genoten van onze vrije dag. Met de taxi naar de Malioboro, een hele drukke winkelstraat in Yoyakarta. Het fietsparkeerprobleem in Amsterdam is een eitje vergeleken bij het scooterdrama in Yok. Werkelijk geen cm2 blijft onbenut in die straat.
En met de hoeveelheid t-shirts die op de malioboro te koop is kunnen ze heel indonesie kleden, miljoenen.
En natuurlijk veel batik, goud en leer. Ik heb me beheerst haha.
En Maarten, we zijn nog wel langs het postkantoor gelopen maar dat was helaas gesloten.

Het zwembad voor onze hotelkamer lag er ok niet voor niets dus daar hebben we de rest van de middag zoetgebracht. Het leek bijna een relaxvakantie.
Maar goed, vanochtend weer om 6 uur uit de veren voor een bezoek aan de Prambanan. Mogelijk net zo indrukwekkend als de Borobudur.
En onze gids was NB een acteur uit de voorstelling dus kregen we nog even een privé-optreden.

Momenteel zit ik voor ons nieuwe hotel, in Tawangmangu. De helft van de groep is vanaf de lunchplaats gaan lopen maar Kees en ik zaten nog een beetje in de luie stand.
We zijn ook door Solo gekomen onderweg hiernaartoe. In '49 heeft mijn vader hier maanden gezeten. Uiteraard niet meer te vergelijken. Maar bijzonder is het wel.

Straks vast weer lekker eten. 's Morgens, 's middags en 's avonds kun je hier nasi goreng eten. Maar twee keer vind ík genoeg. Qua ontbijt zaten we in Yok super. Ruime keus en zelfs bruin brood. Dat was voor het eerst.
Over het algemeen is het toast met omelet of jam. En koekjes in de bus.....

Nu we op 2200 m hoogte zitten is de temperatuur heel aangenaam. Vermoedelijk is het in nederland een stuk warmer. Daar is de zomer al een hele poos losgebarsten begrijpen we hier.

• 29 Juli 2013 - 15:27

Bas Dohmen:

Hallo hier en groet van Bas.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Breng je voor Koen nog een kris mee.

Groet Bas

• 29 Juli 2013 - 16:03

Ina:

Hoi wereldreizigers, de verhalen zijn hartstikke leuk! we genieten een beetje mee in de tropische temperaturen die we nu hebben. Kunnen we het een beetje invoelen.
    Mooie foto's. Prachtige dingen hebben jullie al gezien. Interessante nieuwe carriere voor Kees, slangebezweerder... Lieve groet, Ina&Rob

• 29 Juli 2013 - 20:03

Arie Van Bachum:

Beste Jeanne en Kees,

Het werkzame leven is hier alweer begonnen, vandaar een ietwat late reactie.
    Dat betekent niet dat we jullie niet op de voet volgen.
    Gelukkig zie ik weer blauwe luchten op de foto's verschijnen en dat is altijd een goed teken.
    Prachtige Boeddha foto trouwens daar op de Borobudur en zeker uniek zo zonder toeristen !
    Pittig bakkie die kopi luwak, we dronken dit "goedje" ook op Bali en gelukkig geen bij -effecten ervan ondervonden.
    Mooie plaatjes van de dansvoorstelling en helemaal mooi zijn de toegevoegde foto's van vroeger.
    Dus heerlijk om jullie reisavonturen te volgen en genoeg "stof" en foto's om bij te praten.
    HET album van ons is alweer door de brievenbus gevallen...altijd spannend!
    Nu op weg naar de Bromo...een hele belevenis en enigszins frisjes "on top".
    Maar niet getreurd, je kunt ter plekke hele leuke zelfgebreide "Bromomutsjes" kopen en zelfs te paard naar boven.
    Kortom, er valt nog veel te beleven daar in het verre oosten.
    Het VIO -leven is weer wat in rustiger vaarwater gekomen?
    In ieder geval heel veel plezier aldaar en we blijven jullie volgen.

Groetnis,

de boys uit Fryslan

• 31 Juli 2013 - 21:39

Rita:

bofferds! wat een geweldige plaatjes krijgen we te zien, super mooi!
    weer erg leuk je reisverslag, Jeanne, ik verheug me op het vervolg.
    Wij gaan een dagje naar ...Bromo...Borobudur... Borneo...nee..eh...oh ja, Borkum!!! ja ja...ha ha dat klinkt he?!
    Blijf reizen, blijf fotograferen, blijf verslag doen,
    kus voor jullie,
    Rita