Bromo!!! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Bromo!!! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Bromo!!!

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

01 Augustus 2013 | Indonesië, Kalibaru

Ik houd het kort. Laat de foto's voor zich spreken.
De route naar de Bromo was fantastisch. De Bromo overweldigend.
Om 3 uur door de zandwoestijn richting Batok (lijkt op een drilpudding) en Bromo (hoest nog steeds behoorlijk wat rook op).
Ons hotel lag op de rand van een gigantische krater en in dat landschap liggen een paar vulkanen.

Buiten adem kom je aan op de top van de Bromo. En dan moet je ook weer terug, met als slotstuk een hele steile weg naar het hotel....
Kees was in het hotel gebleven ( en maakte foto's) en een reisgenoot en ik hadden ons voorgenomen om niet die steile weg terug naar het hotel te nemen maar ons oog was gevallen op een zwarte pick-up, die even onder de Bromo stond geparkeerd.

Echter, de auto's die daar stonden behoorden tot een filmcrew, die een reclamefilm maakte.

De eerste nam ons niet mee, de tweede zat vol, de derde stopte.....NB de zwarte pick-up. En zo zaten we tussen de locals opeengpakt maar niet zwoegend klimmend terug naar het hotel, dikke lol.

De volgende ochtend, wake-up call om half 4!!
In het pikkedonker, met jeeps omhoog.
Het was enorm druk, daarboven op de berg, maar o zo prachtig.
Zonsopgang en dan de oplichtende krater met de Bromo en Batok.
Na de Mount Everest toch weer een hoogtepunt.

Slaperig en heel tevreden in de bus naar Kalibaru, waar een zwembad, biertje, nasi en goed gezelschap wachtten.
Dit was weer een van die topdagen die deze reis een gouden randje geven....

• 02 Augustus 2013 - 10:11

Maarten:

Leuk,dat je zo nu en dan een foto van "toen van Pa "naast die van nu plaatst en dat je, ondanks alle veranderingen,die daar plaats vonden,toch ook nu soms nog de sfeer,die ook hij heeft ervaren aantreft. De landschappen zijn natuurlijk nog steeds volop voor handen,maar als je dan ook nog es een ossenwagen ziet rijden,ja dan zit je toch volop in de"tempo doeloe" van eind jaren veertig

Goed te horen,dat jullie zo van de Bromo hebben genoten. In mei vloog ik van Bali naar Yogyakarta en op een gegeven moment werden we er door de piloot op geattendeerd,dat we boven de Bromo vlogen,het was een heldere dag en we konden de krater dan ook in al z,n pracht zien liggen en toen ook heb ik me voorgenomen toch nog es weer de Bromo te doen en dat gevoegd bij jouw enthousiaste verhalen maakt dat ik er nu wel helemaal klaar voor ben!

Jullie hebben inmiddels al heel wat hoogtepunten meegemaakt en vooral ook gigantische afstanden afgelegd en ik heb het vermoeden,dat het goed voelt om nu wat te relaxen in Kalibaru en straks dan nog heerlijk een aantal dagen op Bali. Ben wel heel benieuwd waar jullie daar zitten,maar daar vernemen wij vast over in een volgend verslag.

Wij maken hier al weer een tropische dag mee,in het zuiden zou het 37 graden kunnen worden hoorde ik net en het zou dus best wel es kunnen,dat het hier warmer is dan op Java.Het kan verkeren nietwaar!
    Heb het goed en geniet zo veel je kunt, groet maarten

• 02 Augustus 2013 - 11:49

Bernadette:

hey globetrotters!
    Jullie genieten met volle teugen lees/zie ik. Mooie verslagen, prachtige foto's maar vooral geweldige ervaring lijkt me. Geniet nog van de '2e helft'!
    liefs, Bernadette