Geland in Medan - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Geland in Medan - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Geland in Medan

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

14 Juli 2013 | Indonesië, Berastagi

Eindelijk weer eens wifi. Het kwam allemaal goed op schiphol, zonder verdere problemen ingestapt samen met de mooist gekleedde stewardessen ooit gezien, gelijk al kennisgmaakt met een medereisgenote en na een lange vlucht, benen in de nek, amper slaap, jetlag, via Singapore in Medan aangekomen. Rest van de club ook ontmoet en we houden het vast 4 weken met elkaar uit.

Het schijnt je een keer te moeten overkomen.....Koffer verschijnt niet. Dan kijk je wel even raar op. die lag dus nog in Singapore.
Maar goed, reisleider spreekt goed indonesisch en regelt dat de koffer wordt nagebracht dezelfde dag. En die belofte wordt nagekomen, dus half 7 kon ik eindelijk m'n zomerjurkje aantrekken.

De accomodatie was al prachtig, de tocht de volgende ochtend nog mooier. Gelijk het oerwoud in richting Orang oetans.

Hoe warm het was en hoe ver..... Maar het was de moeite waard. Moeder en kind, bijna op raakafstand.

Einde van de middag hebben we met een motorbecak (brommer met zijspan) een tocht in de omgeving gemaakt met bezoeken aan een rijstpelfabriekjeo, eco- boerderij, kokosnotenproeverij etc.
Ik voelde me net een koningin in dat bakje want overal aan de kant stonden kinderen te zwaaien en juichen. Dat was dus best vermoeiend :-) maar waarschijnlijk was het gewoon een raar gezicht, zo'n optocht van toeristen in die becaks.

Inmiddels zijn we gearriveerd in Berastagi, een hoogvlakte, weer in een prachtig hotel. Morgen weer verder richting Tobomeer.
Het reizen is ook een atractie. Nog net geen china met z'n eeuwige getoeter, maar hier kunnen ze er ook wat van.
Het begrip "gezinsbrommer" is hier geboren. pa, moe en twee kinderen op een brommer. levensgevaarlijk.....

Saillant detail, de helft van de groep is Limburger, dat schept een band.

• 14 Juli 2013 - 13:50

Gita:

Mooi dat alles naar wens gaat.Verder eerst maar weer de groetjes.

• 14 Juli 2013 - 13:52

Truus:

Wat klinkt dat bijzonder! Je beschrijving brengt de wereld daar heel voelbaar en dichtbij. Groeten, Truus

• 14 Juli 2013 - 14:16

Rita:

lieverd wat een avontuur! fantastisch dat je ons zo mee laat reizen. Schitterende vogel trouwens, graag véél vogelfoto's. jeanne Dohmen, Jane Goodall... zoveel verschilt het niet...
    Genietze! xRita

• 15 Juli 2013 - 09:22

Ina:

Fijn dat de reis goe dis gekomen. En wat al een mooi verhaal. We reizen een beetje met jullie mee. De kaart er al bijgepakt. Pachtige foto's! Hier gaat alles ook goed. Liefs Ina