zuidelijker gaan we niet.. - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu zuidelijker gaan we niet.. - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

zuidelijker gaan we niet..

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

31 December 2011 | Argentinië, Ushuaia

Na een lange, niet zo heel comfortabele busreis, (knieen in de nek en kapotte airco) van 11 uur, komen we aan op een toch wel historische plek op deze aardbol. De zuidelijkste plaats op de wereld. En waar Darwin het beaglekanaal is ingevaren en waar de serie van de beagle uitgebreid verslag van heeft gedaan.

Ook daar hebben wij gevaren vandaag.
Maar eerst hebben we gisteravond heerlijk kings crab gegeten in restaurant Volver. Een prachtig restaurant aan de boulevard. Een museum op zich.

Vanochtend dus met de boot het Beaglekanaal op geweest. Maf om je te realiseren dat Darwin daar ook geweest is. We hebben weer prachtige vogels, zeehonden en landschappen gezien. En, ook hier hadden we weer mazzel, het weer was schitterend. Normaal is het hier max 10 gr. en vaak heel winderig. Vandaag was het regelmatig zonnig en de wind hield zich koest.

Vanmiddag hadden we vrij, ook wel eens lekker. haha, het is ten slotte vakantie. Hoewel alle excursies facultatief zijn, pieker je er niet over er eentje te missen, mits je niet horizontaal ligt (zoals kees laatst).

Kees en ik hebben heerlijk geluncht en nog even gewhatsappt met Koen. Dat is toch wel wonderlijk. Je zit aan de andere kant van de wereld, overal hebben ze hier Wifi en je chat dus zo met je zoon!

In Nederland is het over minder dan een uur nieuwjaar. Hier moeten we nog 4 uur wachten. 2011 duurt dus 4 uur langer voor ons. Als we in 2012 een vol jaar willen maken, zullen we dus weer moeten reizen!

Straks gaan we met de hele club eten in een restaurant. Helaas mag in Ushuaia geen vuurwerk afgestoken worden omdat hier veel hout is. Maar goed, het zal toch wel een feestje worden. Morgenochtend slapen we uit...

Morgenmiddag gaan we hier het park in met een privebus en gids en als we dan nog leven doen we 's avonds een beverexcursie.

Vanuit Ushuaia, Argentinie, wensen Kees en ik iedereen een heel mooi 2012 en we hopen na 8 januari deze en gene nog persoonlijk de gebruikelijke fysieke plichtplegingen te bezorgen.