Weer in de hitte - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Weer in de hitte - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Weer in de hitte

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

05 Januari 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Eerst even en video plaatsen. Helaas lukt dat nu niet. Komt later wel. Zitten nu dus in Brazilië. Ben helemaal kapot op het moment, internet deed lastig, dus later hopelijk meer. Truste.

Inmiddels een dag verder. Aangezien we blijkbaar ook lezers onder de fanclub van Arie en Jan hebben zal ik niet al te ongenuanceerd over onze Friese vrienden berichten.:-)

Maar eerst even dit. Het is me overkomen in Buenos Aires. Ja, ik ben bestolen. Ik was potdorie zo voorzichtig en dan gebeurt het nog. Kees en ik stonden voor het stoplicht te wachten. Komt er een fietser voorbij en die grist zo mijn fototoestel van m'n nek af. Het gebeurde in een fractie van een seconde. Geluk bij een ongeluk: ik had net het kaartje verwisseld en dus hebben we gelukkig de foto s nog. Maar je voelt je ontzettend belazerd. Tweede geluk, het was mijn Samsung en niet de Canon.
Maar goed, we laten de pret niet bederven en we hadden al een leuke dag achter de rug. 's Ochtends naar de wijk La Boca, ongeveer het Volendam van BA, maar zo kleurrijk en gezellig Als zgn. Tangodanser kun je een leuke boterham of empanada bij elkaar poseren met dikke, dunne, lange, kleine dames of zelfs heren. Daarna met de stadsbus naar de havens waar we heerlijk gegeten hebben.
De dag ervoor waren we vanuit Ushuaia teruggevlogen naar BA en hadden we nog een musEumpje bekeken waar we natuurlijk J en A tegenkwamen. Later wilden we een terrasje pikken in de trendy wijk Palermo Viejo en struikelden we weer over de jongens die daar al lekker aan het bier zaten. Gezellig pizza gegeten.

Maar toen. Na dat afschuwelijke steel incident, moesten we met een nachtbus op weg naar Foz de Iguazu. En dat was heel comfortabel behalve de beenruimte en dat zegt denk ik genoeg.... En de steward was ook niet in z'n opperbeste humeur. Dus afzien. Maar de watervallen maakte alles goed. Wat een indrukwekkend schouwspel. En wat een watermassa.Het was er verschrikkelijk druk en het was heel warm maar het was schitterend. Dit had ik niet willen missen.

En ik heb het licht gezien. Ik word vogelaar. In combinatie met natuurfotograaf. Fantastisch. Wat een kick geeft dat als je en roofvogel of kolibrie spot en ook nog kan vastleggen. Naast de andere dieren als de varaan, neusbeer, grote schildpad etc.

Gisteren Argentijnse kant, vandaag Braziliaanse. Ook weer prachtig. Super super mooi.

Als toetje nog naar een vogelpark geweest waar we de meest prachtige vogels van heel dichtbij konden bewonderen.
Morgen helaas naar die mooie maar criminele stad terug en dan weer naar huis. We zijn er wel aan toe. Het was prachtig en ik heb ook zin om weer naar ons koude kikker landje te gaan. Het blijft heel maf dat het begin januari is en 35 graden.

  • 05 Januari 2012 - 09:32

    Truus:

    Hoi Jeanne,
    Ik hoop dat je goed uitgerust bent...! En ik ben benieuwd naar je video..
    Wanneer komen jullie terug?
    liefs en goede (terug) reis.

    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanne

Binnenkort gaan we naar Indonesie. Mits een beetje wifi-vriendelijk, komen hier weer regelmatig reisverlslagen te staan.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 39342

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Vietnam & Cambodja

11 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Indonesië!

16 December 2011 - 08 Januari 2012

Patagonië

07 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Jeanne & Kees in China, Tibet, Nepal.

Landen bezocht: