Wind..... - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Wind..... - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Wind.....

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

28 December 2011 | Chili, Puerto Natales

die waait hier heel strak. Ongelooflijk.
Twee dagen zijn we in Torres del Paine geweest waar we in een soort jeugdherberg bivakkeerden. Met 6 man op de slaapkamer, 3 stapelbedden. Samen met De Friese boys, en 2 vriendinnen.

2 Nachten was ook wel genoeg.
Maar wat een prachtig natuurgebied. Zal binnenkort proberen wat foto' s te plaatsen want beelden zeggen veel meer.

Je kon kiezen voor een zware wandeltocht naar de 3 torres, maar dat was voor OSM niet weggelegd. Het leek wel een 10 kleine negertjes tocht. ene voor een vielen er mensen af en uiteindelijk hebben 7 leden van de groep het eindpunt bereikt. Grauw en grijs en Uitgeput kwamen ze terug in het strafkamp (volgens fries Jan) Terwijl Kees en ik heel genoeglijk, onder het genot van een glaasje witte wijn met 2 van de 3 Golden girls zaten te bridgen. Ja, want er blijken bridgers onder de gasten ;-)

Vandaag hebben we tijdens de trip naar dit oord een aantal stops gehad waarvan een naar de gletcher Grey. Tijdens een wandeltocht zijn we gezandstraald, gekiezelstraald (alsof hagel je gezicht striemt), gewaterstraald en weggeblazen. Vgl. windkracht 10, je kunt letterlijk tegen de wind leunen zonder om te vallen.
Maar wel weer heel prachtig.
En we zien prachtige dieren hier.
Condors wederom en zelfs een gordeldier. Dat was echt kikken!
Verder diverse Guanoco's en Nandu's en vanmiddag een prachtige specht met rode kop. Kees heeft ook nog diverse parkieten gespot. Voor vogelaars is het hier een paradiso.

Een aantal mensen heeft inmiddels interessante bijnamen. De golden girls zijn de 3 vriendinnen die qua karakters echt lijken op de TV serie. Dikke lol en niet vies van een glaasje.

Dan hebben we Bart de Graaf. Je gelooft het niet maar hij ziet eruit als Bart en loopt idem. Alleen qua lengte klopt het niet.
Dan is er nog een Dame Edna en Klico. Een aardige zeeuw die graag de overschotjes opeet omdat hij zowat onverzadigbaar is. Onze reisleider is Kojak, maar alleen vanwege z'n gladgeschoren bol. En Arie is John Malkovich en Jan wordt wel vergeleken met een van de broertjes Anker. En de stem van Kees Lijkt op Jan Mulder. Nou ja, 't kon minder.

Morgen gaan we door naar Punto Arenas en vandaar weer terug naar Argentinie, Ushuaia. Het zuidelijkste punt van onze reis.
Tot nu toe is het een superreis, het weer is geweldig (het kan echt spoken hier) en het is heel gezellig met elkaar.

Het blijft raar om hier met de kerstdagen etc. te zijn, het is dat er hier en daar kerstbomen staan maar anders zou ik het echt vergeten.