Nog meer gletsjergeweld en alleen op pad. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Nog meer gletsjergeweld en alleen op pad. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Nog meer gletsjergeweld en alleen op pad.

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

25 December 2011 | Argentinië, El Calafate

Kerstavond in Patagonie. Het lijkt net Oud en Nieuw.
We hadden een kerstdiner in een restaurant ' with a view' . Prachtig uitzicht over El Calafate.

Vlak voor 12 werd het licht uitgedaan, de champagneglazen gevuld en teruggeteld.......
Feliz Navidad. iedereen zoent en hugt en proost en het vuurwerk in de vallei barst los. Het is 2012... O nee. kerstmis! Maar verder, zoek de verschillen.

Gelukkig niet al te veel drank en niet al te laat naar bed want uitslapen tot 8 uur is ook maar relatief.
Helaas bleek Kees ziek vanochtend (z'n gebruikelijke offday) dus hij heeft de dag slapend doorgebracht. Gelukkig in een comfortabel bed en niet in een gammele bus wat ook kan gebeuren. Hopelijk heeft hij z'n portie voor de rest van de vakantie gehad want het is niet leuk.

Ik dus met de anderen op pad. Dat is wel het voordeel van zo'n groepsreis. Je kunt altijd aanhaken.

Op weg dus naar de Perito Moreno, maar nu niet met de boot maar wandelend over een uitstekend aangelegd paden en trappenstelsel.
Je kun hem van voor en links en boven en onder bewonderen en luisteren en kijken naar het geweld wanneer er een ijsschots afbreekt en naar beneden dondert. Het klinkt als onweer, heel onheilspellend allemaal.

Ik heb daar heel rustig op een balkon gezeten, in het zonnetje en genietend van de schitterende formaties, kleuren en onbeschrijfelijk mooie ijsmassa. Je kunt je er bijna niet los van maken, zo mooi.

Zal nog even wat over de groep vertellen. Kan daar natuurlijk niet heel erg over uitwijden want ze weten onderhand dat ik dit verslag maak en het is natuurlijk lullig als je iets over jezelf leest waardoor gelijk je hele vakantie is verpest ;-)

Nee, zonder te liegen kan ik zeggen dat het een hele leuke club is. Met de een klikt het natuurlijk sneller dan met de andere en je kunt niet met alle 20 anderen even veel optrekken.
We trekken veel op met Jan en Arie, een stel uit Friesland NB. Met Arie delen we de foto- en sportliefde en Jan is een kunstliefhebber met hele droge humor. En het is erg gezellig allemaal.
Verder zijn er veel weduwen (lustige Witwen over het algemeen) en nog een paar echtparen en einzelgangers. Een heel gemelleerd gezelschap. Met maar eentje beneden de 50, DDWW.

O ja, onze reisleider, Michiel, is ook een jonkie van 44. Hij weet verschrikkelijk veel, komt heel relaxed over en heeft ook een leuke humor. En, en dat is natuurlijk belangrijk, hij heeft de zaken goed voor mekaar, let goed op en is gewoon een goede reisleider.

Kortom, het kon minder.

Ga zo eens even kijken hoe het met Kees is. Hij ligt nog steeds op bed. Morgen gaan we op tijd naar Chili. Weer een nieuw zuidelijk record en de mazzel die we tot nu toe met het weer hebben (want het kan hier spoken maar het is gewoon zomer) nemen we graag mee naar Chili.
Zalig Kertmis nog voor iedereen en Later.......

• 25 December 2011 - 22:56

Saskia:

Je zus...heb weer gesmuld van je reisverslag maar wat k..met 'dt' dat Kees ziek is/was.
    De votoos zijn werkelijk adembenemend en ik weet nu al hoe de kerstkaart van 2012 eruit gaan zien.

Wens jelui verder weer alle goeds en moois!
    Feliz Navidad! In Chili,ddww ( ha! )

Liefs van Sas o enne Jeanne, mag ik één van je foto's gebruiken ( met bronvermelding..) op jeweetwel?

• 28 December 2011 - 21:00

Ina:

Prachtige verhalen en foto's leuk om te volgen. Vooral die gletchers, erg mooi en wat een natuurgeweld. Geniet nog maar even verder. Hoop dat Kees weer op de been is. Lieve groet Ina

• 29 December 2011 - 20:00

Gerdien:

Leuk om jullie reis te volgen. Het is prachtig!