Gletsjergeweld - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Gletsjergeweld - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Gletsjergeweld

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

24 December 2011 | Argentinië, El Calafate

In een katamaran tot vlak bij een megagletsjer komen. Dat stond op het programma vandaag. Het was ongelooflijk. het weer was prachtig, terwijl je hier gemakkelijk op een dag alle seizoenen langs kunt zien komen. Wij hebben vandaag alleen de zomer gehad. Nadat we in alle vroegte (alweer) in de bus werden geladen, moesten we nog een klein uurtje rijden en stopten we in Punto Bandera voor de boot waarin heel erg veel mensen pasten.

Later konden we op het voor-, achter- en bovendek om de natuurlwonderen te aanschouwen. Het hoogtepunt voor het laatst: de gletsjer Perito Moreno. 3 km breed, 135m boven water en ik geloof 70 km landinwaarts. Schitterend. Zal proberen later wat foto's te plaatsen.

bij de andere gletsjer zagen we regelmatig grote brokken ijs het water in storten. Samen met het daarmee gepaard gaande geluid een bijzonder spektakel. En in het water de mooiste ijssculpturen. Met allerlei kleuren blauw wat qua helderheid niet te beschrijven is.
Kortom, weer een topdag, met topweer, topgezelschap en hopelijk topfoto's.

Zo meteen kerstdiner. Dat vieren ze hier de avond voor kerst. Met veel eten en veel drank. Ben benieuwd.
Morgen mogen we ' Uitslapen' . Dan gaan we om 9 uur weg om de gletsjer van een andere kant te bekijken. Over looppaden.

Wel vermoeiend zo'n vakantie.

• 25 December 2011 - 09:37

Marcel:

TOP. zalig kerstfeest J & K!

• 25 December 2011 - 12:19

Johan:

Hé Dohmi,

Vorige week zag ik op Discovery Channel bij toeval een documentaire over Patagonië, incl. de geltsjer. Indrukwekkend, hoor! Ik kan me voorstellen dat het een geweldige ervaring is om daar middenin te staan. Have fun!

Johan