dagje stad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu dagje stad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

dagje stad

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

18 December 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Het is zo wonderlijk, het lijkt of we gewoon op zomervakantie zijn. Korte broek, zonnebrandcreme, flesje water en op pad.
Na het ontbijt even een programma doornemen met de groep en daarna zijn we aan de wandel gegaan in Buenos Aires. Mooie, ruime stad met veel parken.

Uiteraard ook Plaza de Mayo, waar de dwaze moeders in de rondte liepen om een statement te maken tegen het regime om hun verdwenen kinderen. De mooie kathedraal en het regeringsgebouw waar Evita zgn. het volk toesprak met de historische doch verzonnen woorden: don't cry for me Argentina!

Daarna een erg leuke fietstocht met gidsen gemaakt door het noordelijke gedeelte van de stad. Mooie en aangename manier (lekker weer, gelukkig rustig vanwege zondag) om veel van de stad te zien. En ja Ger, ook tangodansers, vol passie!

Schitterende begraafplaats waar we het graf van Evita hebben gezien.
Al met al een boeiende dag die veel goedmaakte van de reisellende. Al weer bijna vergeten. Reisellende?

• 19 December 2011 - 19:22

Toos:

Zo'n tangoplaatje doet het hart weer sneller kloppen! Inspirerend voor de danswand...
    Fijn dat jullie zo genieten!

• 19 December 2011 - 22:42

Saskia:

O zo...dat met die niet- broek. Je had de oude ook nog kunnen afknippen natuurlijk...ik bedoel vanwege het mooie weer.
    Wat fijn dat jullie nu zo kunnen genieten en wat leuk de votoos!
    Hoest eten? Leuke medereizigers?

Sas

• 19 December 2011 - 23:16

Ger:

-:) ik kan me er alles bij voorstellen in die mooie stad vol met cultuur en architectuur.
    Geniet ervan en van de zon want hier is het brrrrrrrr.