Puerto Madryn, een wereld van verschil. - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Puerto Madryn, een wereld van verschil. - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn, een wereld van verschil.

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

19 December 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Half 8, buiten schijnt nog volop de zon, het is warm en het waait heel stevig. Een heel verschil met de drukke stad. In de omgeving veel woestijnachtig land. Enorm kaal en uitgestrekt.

We zijn net terug van een fietstocht richting centrum en pier. Tsja, wat is het eigenlijk. Een badplaats aan de Atlantische oceaan. Met een grote alluminiumfabriek. Alleen niet zoals we gewend zijn van de mondaine badplaatsen. Maar wel levendig en druk.
De landing was wel een beetje bibberig. Vanwege de wind moest de piloot een beetje bijsturen, gasgeven en dalen-stijgen om 'de kist' fatsoenlijk aan de grond te krijgen! En dan daal je af aan de achterkant van het vliegtuig, uit de kont zeg maar. Ook nieuw voor mij.

De groep begint een beetje aan elkaar te wennen. Je merkt dat zich subgroepjes vormen. De club is te groot om een geheel te blijven. Voorlopig ben ik heel positief. Er zijn genoeg leuke mensen tussen om het gezellig te maken.

Morgen gaan we om half 8 op pad om zeeleeuwen, zeeolifanten en pinguins te spotten. Lijkt me heel erg bijzonder. Of we nog dolfijnen kunnen zien hangt van de wind af. Als het te hard waait kunnen we niet met een boot weg. Dus duimen dat die zich een beetje rustig houdt....

Van facebook begrijp ik dat Serious Request weer is losgebarsten. Dat is wel maf hier. Je krijgt helemaal niks mee van dat alles. Hier en daar hangt een kerstster of boompje maar dan houdt het ook op. Kerstmis in de zomer? Raar!
Nu even een hapje eten en dan lekker slapen in dit overigens prachtige hotel. Met internet en zwembad en fietsen! We blijven hier 3 nachten dus dat is wel OK.

• 20 December 2011 - 17:31

Saskia:

Ik hoop zó dat het gelukt is om met de boot weg te gaan....
    Vind persoonlijk het 'mee mogen maken' van die giga-dieren stukken interessanter dan SR of Kersemisss je niet...
    Fijn dat jelui nu wel een goed hotel hebben!

O ehm uit hoeveel personen bestaat de groep eigenlijk?
    Liefs van Sas

• 20 December 2011 - 19:07

Marijke:

Goed dat je de discipline opbrengt om dagelijks te schrijven! Leuk om op de hoogte te blijven.