In de Voetsporen van mijn vader. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu In de Voetsporen van mijn vader. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

In de Voetsporen van mijn vader.

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

06 Juli 2013 | Nederland, Groningen

In februari 1947 vertrok mijn vader als dienstplichtig militair naar Java. Hij was toen nog geen 22 jaar oud. Ook Kees' vader ging 'dienen' in Nederlands Indië. Beiden hebben gelukkig niet gevochten maar wel veel meegemaakt. Uiteindelijk heeft m'n vader er 3 jaar gezeten.

Na het lezen van honderden brieven van en aan m'n vader ben ik nieuwsgierig geworden naar het land dat hem fascineerde, verwonderde en veranderde.
Op 11 juli vertrekken Kees en ik voor een rondreis op Sumatra, Java en Bali. We komen op plaatsen waar voetstappen van m'n vader staan. Het wordt vast een bijzondere reis.

• 10 Juli 2013 - 16:49

Riek:

Jeanne en Kees.

Wat bijzonder dat je die reis gaat ondernemen. Weten jullie dat Bas in Singapore geboren is? Zijn ouders hebben daar jaren gewoond. Niet dat Bas er nog veel van weet, omdat hij in de kampen heft gezeten.
    Ik voel met jullie mee.
    Wij hebben het er reuze naar onze zin gehad, hopelijk jullie beiden ook.

Heel veel liefs van Bas en Riek.

• 10 Juli 2013 - 19:18

Marcel:

Hoi Jeanne en Kees,
    Goede reis en kom heelhuids terug. Ik zal jullie reis nauwlettend volgen!

Groet

• 12 Juli 2013 - 09:17

Maarten:

Jullie reis zal ik met meer dan gemiddelde belangstelling volgen,immers ik beschouw Indonesie een beetje als mijn vaderland in de "verte"en ik vind het dan ook altijd weer boeiend om te horen hoe anderen dit land ervaren.

Ik zou zeggen,geef je er aan over,kijk,luister.ruik en neem het in je op en probeer alle dingen van thuis los te laten,met name ook je werk Jeanne,dat gaat allemaal echt wel goed komen hoor!!!!

Selamat jalan dari Maarten