de Potala - Reisverslag uit Peking, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu de Potala - Reisverslag uit Peking, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

de Potala

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

17 Juli 2010 | China, Peking

De eerste keer dat ik m'n iPad kan gebruiken... Yes!
Gelukkig was Kees weer van de partij vanmorgen. Nog niet helemaal top, maar hij kon mee.
Het voelt wel heel speciaal om de potala bezocht te hebben. Eigenlijk de residentie van alle Dalai Lama's vanaf de 5e t/m de 14e.
Maar om daarboven te komen...pffft. Het lijkt nog steeds of je 3 pakje zware shag hebt geerookt a;s je een trap op loopt. En de weg naar boven telt 380 treden en nog het een en ander aan vals plat.Je bent echt compleet bekaf en wil alleen maar zitten.
Hoewel ik aardig begin te wenne aan de lucht hier, valt dat nog niet echt mee.
Ik was nog vergeten te vertellen van de chinese muur.
We gingen naar een plek waar het wel toeristisch, maar niet megadruk was. Dus we hebben aardig wat foto's van lege stukjes muur.
Ik vond dat -samen met de verboden stad- wel een apart moment. Je hebt het zo vaak gezien en dan sta je daar ineens.
Het eten in China was geweldig. Superlekker en allemaal gerechten die op een draaibare schaal op een ronde tafel langskomen. En dan met stokjes proberen er vanalles af te bietsen.En dan die dumplings: kunststukjes gewoon en lekker.
Ook weer een voorstelling gezien die typisch chinees was met traditionele kostuums en zang en dans. Wel leuk om mee te maken , maar geeft mij maar een mooie opera haha.
Als het goed is vertrekt Koen vandaag naar Frankrijk dus hoop ik dat de jongens het ook geweldig hebben.
Het weer zit ons trouwens steeds mee. (beh. in de verboden stad, toen regende het). Maar hier is het of zonnig of beetje bewolkt en regent het 's nachts. Mazzel he.
Ben blij dat Kees er weer bij is en we gaan op voor het volgende klooster vanmiddag.
De Tibetanene zijn trouwens veel kleurrijker dan de chinezen. Echt een lust voor het oog.
En de wc's blijven vies...

• 18 Juli 2010 - 12:26

Gerda Bud.:

Ja Jeanne kan haar ipad gebruiken en daar zijn we als groepsgenoten heel blij mee. Het is zo lekker rustig en Kees kletst er plotsklaps op los. :). Maar buiten dat is het geweldig, blij dat we Jeanne en Kees er bij hebben. Groeten van twee groepsgenoten.

• 22 Juli 2010 - 16:55

Riek Schop:

Heerlijk om het mee te kunnen maken, hoe jullie de reis vervolgen.
    Geniet er maar lekker van. Heel veel liefs van Bas en Riek.