Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Lhasa - Reisverslag uit Lhasa, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Lhasa

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

16 Juli 2010 | China, Lhasa

Inmiddels tweede dag in Lhasa. Een overweldigende ervaring. Gisteravond gelijk last van hoofdpijn, duiseligheid en wee op de maag maar ik heb diamox genomen en ben redelijk vlekvrij door de eerste fase gekomen.
Dat geldt helaas niet voor Kees, die vandaag de hele dag kotsziek op bed ligt. Hij heeft dit soort aanvallen wel vaker maar de combinatie met de hoogte zal hem geen goed hebben gedaan. Heb erg met hem te doen.Vandaag twee kloosters van Boeddhisten bezocht en dat was heel erg indrukwekkend.Kleurrijk, ingetogen, dan weer vrolijk en ontroerend. oude vrouwtjes (die meer op zuidamerikaanse vrouwen dan chinezen lijken) die zich keer op keer op de grond gooien en processie lopen.
Lhasa is een mooie stad met weinig hoogbouw, en heel veel kleur. Morgen naar de beroemde potala. We vertrekken al om half 8...\Laatste dag chengdu was ook niet verkeerd. # uur rijden naar een 71 meter hoog Boeddha-beeld. Met een boot erlangs gevaren. Enorm!
's Avonds naar een waterlichtshow en daarna gegeten in een achterafstraatje met een jong stel van de groep (erg leuk). Voor 130 yuan incl. drankjes met z'n vieren. Reken maar na ;-)
De resi naar Tibet met vliegtuig was ook een belevenis. ik werd nog net niet gevisiteerd ;-) maar voor de rest hebben ze alles gevonden wat er te vinden viel haha.
Driedubbele controle en nog een keer.
Prachtige vliegreis met fabeltastische uitsichten op de hymalaya.
Jammer dat ik weer geen foto's kan plaatsen. Ik zou ook onderhand geen keuze kunnen maken.
Met de groepkunnen we het nog steeds uitstekend vinden en het is echt een familie aan het worden.
Ik laat het hier even bij. Ga even kijken hoe het met Kees is. Er staan ons zeker nog wat ontberingen te wachten. Daar zijn de toiletten in China en Tibet slechts een voorzichtige voorbode van.
Die zijn me toch vies! :P
En toiletpapier is schaars, dus waar het gescoord kan worden gebeurt het ook.
Tot de volgende keer . Als er typfouten in zitten komt dat doordat het toetsenbord bijna on;eesbaar is....
Groet Jeanne en Kees

  • 16 Juli 2010 - 15:27

    Rita:

    lieve wereldverkenners, wat een avonturen daar... gelukkig heb ik de foto's al gezien... op al die honderden kalenders, boeken, video's en films. maar tjonge wat klinkt het geweldig, indrukwekkend. ik geniet een beetje mee, en wens kees beterschap! lieve kus uit zuidlaren van Rita

  • 22 Juli 2010 - 16:54

    Riek Schop:

    Fantatisch om op deze manier jullie reis te kunnen meemaken.
    De foto's vind ik ook prachtig.
    Nog even en ik kan er ook heen, als ik het Chinees beheers.

    H

  • 22 Juli 2010 - 16:54

    Riek Schop:

    Fantatisch om op deze manier jullie reis te kunnen meemaken.
    De foto's vind ik ook prachtig.
    Nog even en ik kan er ook heen, als ik het Chinees beheers.

    H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Lhasa

Jeanne & Kees in China, Tibet, Nepal.

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2010

Nawoord

31 Juli 2010

Weer thuis

30 Juli 2010

Allerlaatste dag

28 Juli 2010

Laatste halte

27 Juli 2010

Weer in de 'beschaafde' wereld.
Jeanne

Binnenkort gaan we naar Indonesie. Mits een beetje wifi-vriendelijk, komen hier weer regelmatig reisverlslagen te staan.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 39326

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Vietnam & Cambodja

11 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Indonesië!

16 December 2011 - 08 Januari 2012

Patagonië

07 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Jeanne & Kees in China, Tibet, Nepal.

Landen bezocht: