Pinguins en dolfijnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Pinguins en dolfijnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Pinguins en dolfijnen

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

21 December 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Vanochtend getypt:

Nu in de bus onderweg naar Punta Tomba. Daar moet de grootste pinguïn kolonie ter wereld zijn. Martha, onze lokale gids doodt de tijd in de bus met boeiende verhalen over Argentinië. Ze weet verschrikkelijk veel en kan dat in perfect engels vertellen. Op deze manier is een busreis van 3 uur door verschrikkelijk monotoon landschap geen straf.Hoewel het gisteren jammer was dat we geen orka hebben gespot, ben ik toch dichter bij een  aflevering van'life' of frozen planet geweest dan ooit. En vandaag zijn de verwachtingen helemaal hoog gespannen. Nog een uurtje in de bus en dan hoop ik tussen de pinguïns te staan.

W zijn inmiddels een paar uur en duizenden pinguïns verder. Het was super. Niet zoals ik verwacht had, allemaal pinguïns op een kluitje. Dat is meer iets voor de koude gebieden. Dit was meer een uitgestrekt gebied met overal verspreid nesten in de bodem. En ik heb jongen  gezien, waggelende, dansende, schreeuwnde en slapende pinguïns en parende chimango caracara's. Zie de foto's en plaats de namen bij de plaatjes,

Inmiddels na het eten in het hotel:

Daarna hadden we de mazzel dat het weer niet dermate slecht was dat we niet de zee op konden. Dus in Rawson in cape en zwemvest in de boot. En yes, we hebben commerson-dolfijnen of in het spaans Tonino's gezien en hoe!
Wat een superervaring! Wat een superdag! Ik vind fotograferen echt leuk. En als dan ook nog een paar opnames boven verwachting uitpakken is het helemaal goed!

Morgen staat een lange, lange busreis naar het zuiden van Patagonie op het programma. Dat doen we in 2 etappes.
Voor de derde keer om 6 uur op. Hoezo vakantie....

• 22 December 2011 - 15:25

Marcel:

MOOI.
    Bedankt ook voor de mooie kerstkaart!