laatste dag Shigatse,morgen op weg naar de Everest - Reisverslag uit Shigatse, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu laatste dag Shigatse,morgen op weg naar de Everest - Reisverslag uit Shigatse, China van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

laatste dag Shigatse,morgen op weg naar de Everest

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

21 Juli 2010 | China, Shigatse

Het was gewoon een trucje, het toetsenbord.
Kan nu lekker doortypen. Ga zo weer een fotopoging doen mmm. Gisteren mislukte dat jammerlijk.
Waar waren we.
Gisterochtend nog een maf festival in Gyantse meegemaakt. We waren te laat voor de dans en te vroeg voor de paardenrace, maar dat mocht de pret echt niet drukken.Overigens heb ik weer mijn grens verlegd qua eten en qua wc, maar daar ga ik een apart hoofdstuk aan wijden een keer.

Na een reisje van anderhalf uur kwamen we hier aan en gingen we lekker door hetstadje dwalen.... Nou een klein gedeelte is erg mooi en het blijft toch heel bijzonder hier in Tibet te lopen.
We hadden besloten om niet met de groep op de bekende adresjes van de reisleider te eten, maar we kwamen toch weer de leukerds tegen in een prima restaurant.
Tijdens een heftige discussie en al tandenstokend had ik ineens iets raars in mijn mond.... oeps, een kroon. Ook nog een snijtand dus erg flateus was het niet. Nadat mijn bril in Lhasa kapot was gegaan (poot eraf en geplakt met sec. lijm) ging hier m'n kroon eraf. Shit.
Gerda belde gelijk naar Sylvester, de reisleider en nadat we een taxi naar het hotel hadden genomen zat ik 10 minuten later bij een tibetaanse tandarts. Een belevenis op zich.
Het is gewoon een winkel, waar je binnen kunt stappen en je wordt zo'n beetje in de etalage behandeld.
De tibetaanse agent had al gezegd tegen hem dat er niet geboord en geen verdoving aan te pas mocht komen en weer 10 minuten later zat m'n kroon weer muurvast. Ook gelijmd.

Ben benieuwd wat m'n volgende mankement gaat worden, ik hoop niets.
Maar gelukkig kon ik weer lachen en we hebben er nog veel lol om geahd.

vanochtend was echt spectaculair. We hebben een kora gelopen. Dan loop je om het klooster heen en er staan overal van die gebedsmolens die je draaiende moet houden. Allerlei gelovigen houden dan wwn klein gebedsmolentje in de hand die ze constant draaiende houden. Heel bijzonder om mee te lopen.

Vanmiddag het betreffende klooster bezocht en een gouden boedha gezien van goud en edelstenen van 35 meter hoog... En maar Yakboterkaarsen stoken.
Je mag zelden binnen fotograferen, tenzij je daar veel geld voor neertelt.

Tijdens de lunch zijn we overigens nog even flink boos geworden. De reisleider had niet doorgehad dat we niet gezien hadden waar ze binnen gingen en waren we de groep dus ineens kwijt... heel slordig.
Zelfs m'n sms-je werd niet gehoord en dappere Niels en Sandra, een leuk stel uit rotjeknor (spec. voor andere Sandra)zijn ons gaan zoeken.
Morgen gaan we richting Sakya en dan wordt het een paar dagen primitief en zeker geen internet.

Zo nog even proberen paar foto's te plaatsen, ik beloof niets.
Dank Matij voor je suggestie. De boodschap is doorgekomen. Al 2 x zelfs. De jongens hebben het wel naar de zin zo te horen.
Dag dag.

PS was nog vergeten te vertellen dat ik op 4500 meter hoogte wilde volen hoe warm het water was. Het was dat Sietske in de buurt stond, want anders.... Ik werd gelijk de modder in gezogen en tot m'n knieen ging ik erin. Met pijn en moeite kon ik m'n slippers uit de drap trekken. Het was wel een bezienswaardigheid want de filmcamera's zoemden flink.



  • 21 Juli 2010 - 14:02

    Toos Uit L.:

    Jullie genieten met volle teugen zo te lezen! Houden zo en ik blijf jullie volgen. groetjes en veel reisplezier

  • 21 Juli 2010 - 18:44

    Rita:

    wat een duizelingwekkende reis!!!
    het klinkt waanzinnig en het is erg leuk meegenieten, en ik wil er ook heen!!! heel veel goeds, liefs en schone wc's gewenst, liefs Rita

  • 21 Juli 2010 - 22:17

    Sas(kia):

    Ik wil ook ik wil ook ik wil ook maarre dan op een schone wc... brrrr
    En leuk dat je toch een paar foto's hebt kunnen plaatsen!
    En ik wil óók een polo'tje met kizzz from Everest,capiche?
    Dikke kus!
    Sas

  • 22 Juli 2010 - 16:22

    Annemarieke:

    even tijdens een tussenstop hier jullie mooie reis mee beleven....klinkt geweldig en inspirerend! geniet ze en tot snel daarna. Dikke kus Annemarieke

  • 24 Juli 2010 - 07:41

    M&c Uit Frankrijk:

    ha die j&K
    wat een mooie en gevaarlijke avonturen toch allemaal. erg mooi om dat zo te kunnen volgen. hou je taai en veel plezier op de everest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shigatse

Jeanne & Kees in China, Tibet, Nepal.

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2010

Nawoord

31 Juli 2010

Weer thuis

30 Juli 2010

Allerlaatste dag

28 Juli 2010

Laatste halte

27 Juli 2010

Weer in de 'beschaafde' wereld.
Jeanne

Binnenkort gaan we naar Indonesie. Mits een beetje wifi-vriendelijk, komen hier weer regelmatig reisverlslagen te staan.

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Vietnam & Cambodja

11 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Indonesië!

16 December 2011 - 08 Januari 2012

Patagonië

07 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Jeanne & Kees in China, Tibet, Nepal.

Landen bezocht: