Van de kust naar de bergen - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu Van de kust naar de bergen - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Jeanne Dohmen - WaarBenJij.nu

Van de kust naar de bergen

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

30 Juli 2015 | Vietnam, Ðà Lạt

Op weg naar Nha Trang

Een mooie rit brengt ons in Nha Trang. Onderweg een van de mooiste plaatjes gezien tot nu toe. De kleurrijke vissersboten. Met grote rieten (vietnamees) of plastic (Chinees) ronde manden peddelen de vissers naar de grote boten om de vissen op te halen. Op het strand en in het dorp is het een grote bedrijvigheid van mensen die van het vissen leven.

Nha Trang is het Nice van Vietnam. Prachtige boulevards. Eindeloos veel hotels. En het stikt er van de russen. Die vliegen nl rechtstreeks op Nha Trang en komen zich daar tegoed doen aan zon zee en goedkoop en veel eten. We zagen iemand 's ochtends een hele stapel brood en beleg de tas in schuiven.....lunch is geregeld....

De eerste avond hebben we op het strand, dus met de stoelpoten in het zand gegeten. Heerlijk en bij een aangename temperatuur.
De volgende ochtend uitgeslapen tot 8 uur (!) en met de snelle boot naar een eilandje om te snorkelen. Het was niet zo spectaculair als op Bali maar wel beslist de moeite waard,

's Middags hebben Kees en ik een fiets gehuurd en door Nha Trang gefietst. Dat is op zichzelf al een attractie. Er zijn amper verkeersregels en die er zijn worden continue overtreden. Wel dikke lol maar ik was blij het er zonder kleerscheuren afgebracht te hebben. Vooral rotondes op de fiets geven een extra adrenaline-kik. Daar kan geen achtbaan tegenop. Natuurlijk moesten we even poseren bij een slapende boeddha, die zie je niet heel vaak.

En nu zitten we in Da Lat, in de bergen. Het is aanmerkelijk koeler en wat vervelender is; het regende pijpenstelen vanmiddag. Dat was jammer omdat we het Crazy house gingen bezoeken. Een project van de dochter van een voormalige premier. Gaudi zou er jaloers op zijn. Maar met paraplu en poncho's gewapend, hebben we het redelijk kunnen bekijken.

Nog even over de Vietnamese dames. Die gaan het liefst helemaal gedekt gekleed, Bruin worden is hier geen mode-ideaal. En mondkapjes in allerlei soorten en maten moeten voorkomen dat ze veel smog inademen. Erg charmant ziet het er allemaal niet uit. Vooral pantys in teenslippers is een gangbare dracht.
Op de foto zie je een doorsnee scooterbeeld. Vaak zitten ze er met 4 of zelfs 5 op.....